১। সিন্ধু সভ্যতাৰ পূব সীমা গাংগেয়
উপত্যকাৰ কোন ঠাইলৈ বিস্তৃত আছিল?
উত্তৰ: সিন্ধু সভ্যতাৰ পূব সীমা
গাংগেয় উপত্যকাৰ মীৰাটলৈকে বিস্তৃত আছিল৷
২। সিন্ধু সভ্যতাত নাগৰিক সংস্কৃতিৰ
বিকাশ কেতিয়া হৈছিল?
উত্তৰ: খ্ৰীষ্টপূৰ্ব চতুৰ্থ সহস্ৰাব্দত সিন্ধু সভ্যতাত নাগকিৰ সংস্কৃতিৰ বিকাশ হৈছিল৷
৩৷ ঋকবেদৰ আনুমানিক ৰচনাকাল কি?
উত্তৰ: ঋকবেদৰ আনুমানিক ৰচনাকাল খ্ৰীষ্টপূৰ্ব
১৫০০-ৰ পৰা ১০০০-ৰ ভিতৰত৷
৪৷ ভাৰতৰ ৰাষ্ট্ৰীয় প্ৰতীকত থকা
‘‘সত্যমেৱ জয়তে’’— এই বাক্যশাৰী মূলত কোনখন গ্ৰন্থৰ পৰা লোৱা হৈছে?
উত্তৰ: ভাৰতৰ ৰাষ্ট্ৰীয় প্ৰতীকত
থকা ‘‘সত্যমেৱ জয়তে’’— এই বাক্যশাৰী মুণ্ডক উপনিষদৰ পৰা
লোৱা হৈছে৷
৫। প্রাচীন ভাৰতত ৰচিত ৰাজনীতি বিজ্ঞান
বিষয়ক বিখ্যাত গ্রন্থখনৰ নাম কি?
উত্তৰ: প্রাচীন ভাৰতত ৰচিত
ৰাজনীতি বিজ্ঞান বিষয়ক বিখ্যাত গ্রন্থখনৰ নাম অৰ্থশাস্ত্ৰ৷
৬। ‘বিবিধতাৰ মাজত একতা’ (Unity in Diversity) — এই
বাক্যাংশই কোনখন গ্ৰন্থৰ জৰিয়তে স্থায়িত্ব লাভ কৰিলে?
উত্তৰ: ‘বিবিধতাৰ মাজত একতা’ (Unity
in Diversity) — এই বাক্যাংশই জৱাহৰলাল নেহৰুৰ দ্বাৰা ৰচিত
‘ভাৰত সম্ভেদ’ নামৰ গ্ৰন্থখনিৰ জৰিয়তে
স্থায়িত্ব লাভ কৰিলে৷
৭। ভাৰতৰ ভাস্কৰ্য শিল্পকলাৰ কোনটো শৈলীত গ্ৰীক-ৰোমান
কলা-কৌশলৰ প্রয়োগ হৈছিল?
উত্তৰ: ভাৰতৰ ভাস্কৰ্য শিল্পকলাৰ গান্ধাৰ শৈলীটোত
গ্ৰীক-ৰোমান কলা-কৌশলৰ প্রয়োগ হৈছিল৷
৮। ভৰত মুনিৰ নাট্যশাস্ত্ৰ কেতিয়া ৰচিত
হৈছিল?
উত্তৰ: খ্ৰীষ্টপূৰ্ব ২০০-ৰ পৰা খ্ৰীষ্টীয় ২০০ মানৰ ভিতৰত
ভৰত মুনিৰ নাট্যশাস্ত্ৰ ৰচিত হৈছিল৷
৯। ভৰতৰ নাট্যশাস্ত্ৰত কিমানটা শ্লোক
আছে?
উত্তৰ: ভৰতৰ নাট্যশাস্ত্ৰত ৬,০০০ শ্লোক আছে৷
১০। হেৰাকা আন্দোলন কি?
উত্তৰ: নাগালেণ্ডৰ স্বাধীনতা সংগ্ৰামী ৰাণী গাইডালুৱে
নাগালেণ্ডৰ পৰম্পৰাগত ধৰ্মবিশ্বাস তথা সংস্কৃতি সংৰক্ষণ আৰু পুনৰ প্ৰৱৰ্তন কৰাৰ উদ্দেশ্যে
গঢ়ি তোলা আন্দোলনটোকেই ‘হেৰাকা আন্দোলন’ বুলি কোৱা হয়৷
১১। নগালেণ্ডৰ ‘হৰ্ণবিল’ উৎসৱ কি জীৱৰ
নামত উৎসৰ্গিত?
উত্তৰ: নগালেণ্ডৰ ‘হৰ্ণবিল’ উৎসৱ ধনেশ
পক্ষীৰ নামত উৎসৰ্গিত৷
১২। ‘চপছৰ কূট’ কোন ৰাজ্যৰ পৰম্পৰাগত
উৎসৱ?
উত্তৰ: ‘চপছৰ কূট’ মিজোৰাম ৰাজ্যৰ পৰম্পৰাগত উৎসৱ৷
১৩। ‘মিজো’ শব্দৰ অর্থ কি?
উত্তৰ: ‘মিজো’ শব্দৰ অর্থ হ’ল
‘পাহাৰৰ বাসিন্দা’৷
১৪। উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ কোন ৰাজ্যত
মাতৃতান্ত্ৰিক সমাজ ব্যৱস্থা প্রচলিত?
উত্তৰ: উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ মেঘালয় ৰাজ্যত মাতৃতান্ত্ৰিক সমাজ ব্যৱস্থা প্রচলিত৷
১৫। মণিপুৰী নৃত্য কি মূল বিষয়বস্তুক
আলম কৰি গঢ়ি উঠিছে?
উত্তৰ: চৈতন্য মহাপ্ৰভুৰ শৈশৱ, কৃষ্ণলীলা আদি বিষয়বস্তুক আলম কৰি মণিপুৰী নৃত্য গঢ়ি উঠিছে৷
১৬। অসমৰ প্ৰাচীন নাম কি আছিল?
উত্তৰ: অসমৰ প্ৰাচীন নাম প্ৰাগজ্যোতিষপুৰ
আৰু কামৰূপ৷
১৭। কি বড়োমূলীয় শব্দৰ পৰা অসম নামটোৰ
উৎপত্তি হোৱা বুলি অনুমান কৰা হয়?
উত্তৰ: বড়োমূলীয় ‘হা-চোম’
শব্দৰ পৰা অসম নামটোৰ উৎপত্তি হোৱা বুলি অনুমান কৰা হয়৷
১৮। চৰ্যাপদ মানে কি?
উত্তৰ: চৰ্যাপদ হৈছে তান্ত্ৰিক বৌদ্ধ ধৰ্মৰ সহজযানী
সিদ্ধাচাৰ্যসকলে ৰচনা কৰা ধৰ্মীয়া গুপ্ত সাধন-পদ্ধতি বিষয়ক গীত৷ চৰ্যাপদসমূহেই হৈছে
অসমীয়া লিখিত সাহিত্যৰ প্ৰথম নিদৰ্শন৷
১৯। চৰ্যাপদ কেতিয়া ৰচিত হৈছিল?
উত্তৰ: খ্ৰীষ্টীয় দশম শতিকাৰ পৰা চতুৰ্দশ শতিকাৰ সময়ছোৱাৰ
ভিতৰত চৰ্যাপদসমূহ ৰচনা কৰা হৈছিল৷
২০। মাধৱ কন্দলিয়ে কাৰ পৃষ্ঠপোষকতা লাভ
কৰি সপ্তকাণ্ড ৰামায়ণ অনুবাদ কৰিছিল?
উত্তৰ: মাধৱ কণ্ডলিয়ে বৰাহী ৰজা মহামাণিক্যৰ পৃষ্ঠপোষকতা লাভ কৰি সপ্তকাণ্ড ৰামায়ণ অনুবাদ কৰিছিল৷
২১। অসমৰ গদ্য সাহিত্যৰ সূচনা কোনে
কৰিছিল?
উত্তৰ: ভট্টদেৱে অসমৰ গদ্য
সাহিত্যৰ সূচনা কৰিছিল৷
২২। জিকিৰ আৰু জাৰি কোনে ৰচনা কৰিছিল?
উত্তৰ: আজান পীৰ বা আজান ফকিৰ হিচাপে খ্যাত শ্বাহ মিলনে
জিকিৰ আৰু জাৰিসমূহ ৰচনা কৰিছিল৷
২৩। আজানপীৰ কোন?
উত্তৰ: আজান পীৰ হ’ল স্বৰ্গদেউ গদাধৰ সিংহৰ দিনত অসমলৈ
অহা এজন চুফী সাধক৷ কোনো কোনোৰ মতে আজমীৰৰ পৰা আৰু কোনো কোনোৰ মতে আৰবৰ পৰা
তেওঁ অসমলৈ আহিছিল৷
২৪। আজানপীৰ কেতিয়া অসমলৈ আহিছিল?
উত্তৰ: স্বৰ্গদেউ গদাধৰ সিংহৰ দিনত (খ্ৰীষ্টীয় সপ্তম
শতিকাত) আজানপীৰ অসমলৈ আহিছিল৷
২৫। দ-পৰ্বতীয়াৰ শিলৰ তোৰণখন কেতিয়া
নিৰ্মিত হৈছিল?
উত্তৰ: দ-পৰ্বতীয়াৰ শিলৰ তোৰণখন খ্ৰীষ্টীয়
ষষ্ঠ শতিকাত নিৰ্মিত হৈছিল বুলি ঠাৱৰ কৰা হৈছে৷
২৬। চাংৰুং ফুকন কি দায়িত্বত ন্যস্ত
আছিল?
উত্তৰ: চাংৰুং ফুকন আহোম শাসন ব্যৱস্থাত মঠ-মন্দিৰ,
ৰাস্তা-ঘাট, প্ৰাসাদ, ঘৰ-দুৱাৰ আদিৰ নিৰ্মাণকাৰ্যৰ জোখ-মাখ আদি চোৱা-চিতা কৰাৰ দায়িত্বত
ন্যস্ত আছিল৷
২৭। লোক সংগীতত আগবঢ়োৱা অৱদানৰ বাবে
অসমৰ কোন শিল্পীক পদ্মশ্ৰী সন্মান প্রদান কৰা হৈছিল?
উত্তৰ: লোক সংগীতত আগবঢ়োৱা
অৱদানৰ বাবে অসমৰ প্ৰতিমা পাণ্ডে বৰুৱাক পদ্মশ্ৰী সন্মান
প্রদান কৰা হৈছিল৷
২৮। অসমৰ প্ৰথম বাৰ্তালোচনীখনৰ নাম কি?
উত্তৰ: অসমৰ প্ৰথম বাৰ্তালোচনীখনৰ নাম ‘অৰুণোদই’৷
২৯। উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ অষ্ট্ৰিক নৃ-গোষ্ঠীৰ
অন্তর্ভুক্ত জনজাতিটো কি?
উত্তৰ: উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ অষ্ট্ৰিক
নৃ-গোষ্ঠীৰ অন্তর্ভুক্ত জনজাতিটো হৈছে মেঘালয় ৰাজ্যৰ খাছীয়া জনজাতি৷
৩০। ৰচয়িতাসকলৰ নাম লিখা:
(ক) অর্থশাস্ত্ৰ
(খ) হস্তিবিদ্যাৰ্ণৱ
(গ) কীৰ্ত্তন
(ঘ) নামঘোষা
(ঙ) চোৰধৰা পিম্পৰা গুচোৱা
(চ) কালিয় দমন
(ছ) ৰামবিজয়
(জ) কথাগীতা
(ঝ) ৰাজতৰঙ্গিনী
(ঞ) ভাৰত সম্ভেদ
উত্তৰ:
গ্ৰন্থৰ নাম | ৰচয়িতাৰ নাম |
---|---|
(ক) অর্থশাস্ত্ৰ | কৌটিল্য |
(খ) হস্তিবিদ্যাৰ্ণৱ | সুকুমাৰ বৰকাইথ |
(গ) কীৰ্ত্তন | শংকৰদেৱ |
(ঘ) নামঘোষা | মাধৱদেৱ |
(ঙ) চোৰধৰা পিম্পৰা গুচোৱা | মাধৱদেৱ |
(চ) কালিয় দমন | শংকৰদেৱ |
(ছ) ৰামবিজয় | শংকৰদেৱ |
(জ) কথাগীতা | ভট্টদেৱ |
(ঝ) ৰাজতৰঙ্গিনী | কলহন |
(ঞ) ভাৰত সম্ভেদ | জৱাহৰলাল নেহৰু |